MENU
  • Home
  • Actueel
    • Nieuws
  • Inhoud
    • Laatste nummer
    • Archief
  • Auteurs
    • Overzicht auteurs
    • Artikel indienen
  • Abonnementen
    • Abonneren
    • Proefabonnement
  • Over CDV
    • Redactie
    • Adverteren
    • Links
    • Contact
Inloggen

Inhoud

Jaargang 2015
Jaargang 2025
Jaargang 2024
Jaargang 2023
Jaargang 2022
Jaargang 2021
Jaargang 2020
Jaargang 2019
Jaargang 2018
Jaargang 2017
Jaargang 2016
Jaargang 2015
Jaargang 2014
Jaargang 2013
Jaargang 2012
Jaargang 2011
Jaargang 2010
Jaargang 2009
Jaargang 2008
Jaargang 2007
Nummer 4
Nummer 4
Nummer 3
Nummer 2
Nummer 1
Auteurs
Ter introductie
Ter introductie
Pieter Jan Dijkman
PDF versie
Dwars
Politici moeten oorlogstaal vermijden [1]
Ja, in hun ijver stoer over te komen, spelen ze terroristen in de kaart
Stefan Paas
PDF versie
Politici moeten oorlogstaal vermijden [2]
Nee, de vijand is onder ons en daarvan moeten we ons bewust zijn
Afshin Ellian
PDF versie
Actualiteit
Het failliet van de Franse laïcité
Paul van Velthoven
PDF versie
Algemeen verbod op salafistische organisaties onwenselijk
Jan Leliveld
PDF versie
Binnenhof buitenom
Forum privilegiatum: een Kamerlid voor de Hoge Raad?
Jan Dirk Snel
PDF versie
Het kind als project X
Terug naar de bezieling in het onderwijs
Berend Kamphuis, Lútsen Kooistra, Maarten Neuteboom
PDF versie
Het kind als ‘project X’
Peter Cuyvers
PDF versie
‘Naar een nieuwe grond voor autoriteit en de uitoefening van gezag’
In gesprek met Paul Verhaeghe
Rien Fraanje, Maarten Neuteboom
PDF versie
De maakbare burger: het onderwijs als oplossingsmachine voor maatschappelijke problemen
Wim de Jong
PDF versie
Rendementsdenken: hoe het resultaat een doel op zichzelf werd
Berend Kamphuis
PDF versie
Voorbeeldig onderwijs
Het prachtige risico van onderwijs
In gesprek met Gert Biesta
Maarten Neuteboom
PDF versie
Docentschap: over liefde, imitatie en zelfkennis
In gesprek met Gert Biesta
Jordi Wiersma
PDF versie
Bildung: de vorming van het innerlijk
Emma Cohen de Lara
PDF versie
Hebben goede leraren een beroepseed nodig?
Wouter Sanderse
PDF versie
Intermezzo
‘Welke vraag heb je vandaag gesteld?’
Mariet van Goch
PDF versie
‘Overheidsactivisme in het onderwijs moet stoppen’
Michel Rog
PDF versie
Van beheersing naar bezieling
Goed onderwijs vraagt om visie en vorming
Jan Hoogland
PDF versie
Artikel 23 en de school als onderwijsgemeenschap
Hansko Broeksteeg
PDF versie
‘Leraren, bevrijd jezelf van inmenging van bovenaf’
In gesprek met René Kneyber
Jan Prij
PDF versie
Grondslag- en perspectiefdenken: over twee grondtonen van hedendaags christelijk onderwijs
Gerard Visser, Dick den Bakker
PDF versie
De actualiteit van
Desiderius Erasmus (Rotterdam 1466-Bazel 1536)
‘Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Hollander was’
Paul van Geest
PDF versie
Boeken
Vechten voor beter onderwijs
Bart Elsman
PDF versie
Het onmetelijke nut van de universiteit
Bart Elsman
PDF versie
Gedicht
Buitenspel
Ramona Maramis
PDF versie
Bezinning
Bezinning
Lútsen Kooistra
PDF versie

Nummer 1, lente 2025

ABONNEER je nu Laatste editie VORIGE editie

Privacy policy

Algemene voorwaarden

© 2009-2025
Boom uitgevers Amsterdam

Redactieadres

Christen Democratische Verkenningen
t.a.v. drs. M. Janssens

Postbus 30453
2500 GL Den Haag

marc.janssens@wi.cda.nl

 

 

 

Administratie

Boom uitgevers Amsterdam B.V.

Postbus 15970

1001 NL Amsterdam

Nederland

088-0301000

klantenservice@boom.nl